Candy

Godis är gott och det ska man få äta tycker jag! 
 
Har alltid vart av en godistjej. Inte så mycket för kakor och chips osv, utan mest godis. Till och med under min tid som anorektiker hade jag faktiskt en godisdag ibland, men den var under mycket strikta regler på den tiden. Idag har jag ett sunt sätt till godis, tycker alla ska kunna äta lite nån dag i veckan. Även om man tränar och ska vara fit, smal etc. så klarar man av att äta lite en kväll. Jag har söndagar som min dag, för att piffa upp själva "sista helgdagen". Passar ju även bra om man vart lite bakis från lördagen;) 
Vissa äter lite då och då och tycker att det är bra, men faktum är att det är sämre att äta varje dag än att proppa i sig allt man orkar en dag! Så mitt råd, ät nyttigt på vardagarna och träna på. Unna dig seda på helgen!
Till min förvåning dock är jag nu inne i en svacka. Kan vara hur sugen som helst på godis, men när det kommer till kritan blir det alltid kvar i påsen. Vill liksom inte ha. Antar att det inte skadar även om man ska kunna unna sig;) Hihi. Ofta kan jag känna att suget efter en pizza eller hambrurgare drar mer i en. Fast det går väl upp och ned det där som allt annat i livet! :) 
 
 

Kommentera här: