Tappsko

Min kuse har underhållt sig med att tappa en sko i helgen! Så har med ljus och lyckta sökt för snabb sko tid nu för idag hade han tappat av sig en bit av hoven. Ingen fara än som tur är men man blir ju orolig och vill inte att den ska gå söndert mer än nödvändigt. Kan ju bli problem! -Tycker faktiskt att det är svårt att få tider idag hos de flesta hovisar? Håller ni med? 
Smsade ryttarstugans duktiga hovslagare Patrik och fick en tid snabbt imorgon:) Han skor verkligen bäst i Gävle, så otroligt grym!  (Tycker jag iaf) Flys hovar har aldrig vart snyggare sen jag skodde där i sommras. Blir dock dyrt att hyra släp jämt så nu har jag inte vart där på 2 månader. Ska bli skönt att sko där igen imorgon:) Fina plutten ska få lyxvård <3
 
 
Patrik skor ju varmskoning. Det gör att skorna sitter stilla och mer på plats. Hade aldrig sett det innan i sommras. De tar alltså en glödhet sko och sätter den under den färdigvärkade hoven och skapar på så vis skåror där skon ska sitta. Sen svalkar de skon och skor på den som vanligt. Dock tyckte Fly att det var lite läskigt då det rökte och fräste en hel del. Luktade lite bränt hår med;) Haha.
Lite dyrare, mycket bättre. Får ju till och med nagellack när man är där;)
 
(Bild från ryttarstugans FB sida, vet ej vilken hästen är)
 
Detta är min fina Fly's fötter efter förra skoningen där!
 
 
 
 
 

Kommentera här: